Védská jóga

Subham astu sarvadžagatam - Šťastny ať jsou všechny bytosti

Meditace dle E.Tomáše

Meditační cvičení 3

Najděte si klidné, ničím nerušené místo, podlahu někde v koutě pokoje, gauč nebo i pevnou postel a lehněte si naznak, bez polštáře, ruce podle těla dlaněmi nahoru. Uvolněte všechno napětí, zvlášť kolem lícních kostí. Pak začněte v představě nadechovat chodidlem levé nohy zvuk ÓM, který povedete spolu s dechem vzhůru po levé straně těla až nad hlavu (asi šest vteřin). Nad hlavou jednu až dvě vteřiny dech zastavíme, načeš vydechneme opět tentýž zvuk ÓM zvolna po pravé straně těla až do chodila pravé nohy (opět asi šest vteřin). Pak zastavíte na okamžik výdech, přesunete pozornost do chodila levé nohy a cyklus opakujte.

Tak budete cvičite jednou až dvakrát denně po dobu patnácti až dvaceti minut. Máte-li v těle bolavé nebo nemocné místo, zastavíte se v něm vždy na dvě až tři vteřiny a „pročistíte“ je dechem. Tato relaxace kromě úplného duševního uvolnění totiž také velmi úspěšně léčí. Zvuk ÓM je tzv. pranavou, kterou prý byl stvořen svět.